Kako pisati za splet, da bo besedilo čitljivo?

Pisanje spletnih besedil Balis vsebinski marketing

Kako napisati spletno vsebino, da jo bo uporabnik prebral in se čim dlje zadržal na spletni strani? Kakovost in uporabnost vsebine sta seveda samoumevna, ob tem pa je potrebno upoštevati tudi nekaj tehničnih pravil. Tudi zelo zanimive vsebine uporabnik ne more prebrati, če je podana nečitljivo. Tehnično pravilno podana vsebina uporabniku branje olajša.

NAJPREJ SPOZNAJMO, KAKO UPORABNIK NA SPLETU BERE

Glavni značilnosti spletnega branja sta površnost in neučakanost. Le en klik stran je uporabniku na voljo že druga vsebina. Medtem ko bere vsebino, hkrati gleda televizijo ali pa vsebino bere na telefonu takrat, ko čaka v vrsti v trgovini. Njegova pozornost na spletu je torej zelo šibka.

Zaradi mnogih motečih dejavnikov bralec na spletu bere hitro, preskakuje stavke ali kar cele odstavke, bere površno in z očmi išče tiste dele na stani, ki bi ga pritegnili. Na telefonu s hitrim drsanjem po zaslonu je stopnja pozornosti še nižja.

Da bomo uporabnika čim dlje zadržali na naši vsebini, moramo pri pisanju spletnih besedil upoštevati slednje:

– načelo obrnjene piramide, ki se razlikuje od tradicionalnega akademskega pisanja, in
– tehnična pravila spletnega pisanja.

NAČELO OBRNJENE PIRAMIDE

Načelo obrnjene piramide uči, da je pri spletnem pisanju potrebna takojšna izpostavitev osrednje informacije, ki naj bo jasno opredeljena že v naslovu.

V nadaljevanju zapišimo kratek povzetek, tako bo bralec takoj pridobil informacijo, kaj lahko od vsebine pričakuje, oziroma izvedel, ali gre za vsebino, ki jo išče.

Na koncu ne pozabimo na poziv k akciji, kjer zelo točno povemo, kaj od bralca pričakujemo.

Nacelo obrnjenje piramide Spletno pisanje Balis Vsebisnki marketing

TEHNIČNA NAVODILA SPLETNEGA PISANJA

Za daljše zadrževanje bralca na spleti strani upoštevajmo še tehnična pravila pisanja besedil za splet:

  • Besedilo razdelimo na odstavke. Ti naj bodo kratki in vsak odstavek naj ima le eno sporočilo.

  • Že takoj na začetku povzemimo bistvo. Bralcu že z naslovom in kratkim povzetkom pod naslovom povejmo, o čem bo tekla beseda.

  • Delom besedila dodajajmo mednaslove, ki povzamejo vsebino odstavka.

  • Za naštevanje uporabljajmo alineje. Mnoge raziskave kažejo, da se uporabniki na alinejah radi zadržujejo in berejo.

  • Odebelimo ključne besede.

  • Prilagodimo dolžino besedila.

  • Naslovi in podnaslovu naj bodo odločilni in relevantni, naj povedo bistvo vsebine in ne zavajajo.

  • Leva poravnava je bolj berljiva kot sredinska.

  • Besedila ne podčrtavajmo. Podčrtano besedilo je namenjeno povezavam. Uporabnik pri podčrtanem besedilu pričakuje, da je na njem povezava, ki ga vodi na drugo stran.

  • Na začetek besedila vstavimo relevantno sliko z opisom.

Delite vsebino:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Preberite tudi...

Kaj je vsebinski marketing?

VSEBINSKI MARKETING JE MARKETING, KI NE VSILJUJE IN NE PRODAJA NEPOSREDNO. Ob branju kakovostnih vsebin potrošnik nima oziroma ne sme dobiti občutka, da mu vsebina